Pożyczki, finansowanie, środki płatności, ubezpieczenia na życie i wypadki, itp. Wszystkie te usługi, które kiedyś były oferowane przez banki i tradycyjne towarzystwa ubezpieczeniowe są obecnie na pozycjach obronnych, a ich rola jest kwestionowana. Transformacja konsumpcji spowodowała pojawienie się firm, które w pełni wykorzystują możliwości Internetu i urządzeń mobilnych. Analizy wykazują, że ten trend ma wzrostową tendencję.
W związku z rozwojem bankowości internetowej i ubezpieczeń, rosnącym wykorzystaniem bezpłatnych porównywarek cenowych, ułatwione płatności, które dają szansę płacić bez mała za wszystko, gdziekolwiek i jakkolwiek , sektor bankowości, finansów i ubezpieczeń przeżywa prawdziwą rewolucję modeli biznesowych, a co za tym idzie - znaczenia ceny.
Ludzie zawsze szukają ułatwień: codzienne operacje online, subskrypcja aplikacji do zarządzania rachunkami bankowymi, tworzenie aplikacji do zgłaszania zdarzeń lub wypadków ubezpieczycielowi… Kluczowi gracze w tym sektorze starają się uprościć ścieżki klientów i doświadczenie.
Można również zauważyć, że konsumenci coraz bardziej dystansują się od doradców bankowych i profesjonalistów od finansów. Powstają strony z pożyczkami peer-to-peer, na scenę wchodzi wiele start-upów finansowych (Fintechs) itp.
W toku tych zmian wszystkie strony muszą dostosować się do ewolucji rynku, której oznakami są m.in. rozwój konsumpcji opartej na współpracy, wspólne korzystanie z samochodów, sukces AirBnB, transformacja ryzyka objęta przez polisy ubezpieczeniowe.
Samodzielne zarządzanie własnymi oszczędnościami, inwestycjami, umowami, poszukiwanie własnych modeli inwestycyjnych, pożyczki online, crowdfunding… to wszystko wyraz tego, że klienci pragną autonomii!